Site icon Tu Świnoujście

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska.

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska

Gospodarka Morska logoDziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska. Trafi na prom dla Brittany Ferries (foto, wideo).

To będzie wyjątkowy prom z polskim akcentem. Stocznia Marine Projects Ltd. zakończyła w Gdańsku budowę dziobowej części nadbudówki na nową jednostkę dla Brittany Ferries. Blok wypłynął z Gdańska do Niemiec w sobotę.

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska

To już kolejna taka wysyłka na ten sam prom. W miniony poniedziałek do Flensburger Schiffbau Gsellschaft (FSG) popłynęła rufowa część nadbudówki.

Dziobowa część nadbudówki ma 47,95 m długości, 31 m szerokości i waży 1 967 t. Mostek nawigacyjny ma szerokość 39 m. Do stoczni Flensburger Schiffbau Gsellschaft (FSG), która dokończy budowę promu dla Brittany Ferries, blok płynie na pontonie morskim Kikka.

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska
Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska
Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska
Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska

Sześciopoziomowa rufowa część nadbudówki natomiast, która już dotarła do Niemiec, ma 48,7 m długości, 31 m szerokości i waży ok. 2 074 t.

Blok został zbudowany przez podwykonawcę Holm Construction na zlecenie Marine Projects Ltd. Po złożeniu nadbudówka będzie miała ok. 100 m długości.

Oba bloki dostarczane przez stocznię Marine Projects Ltd. są w zaawansowanym stanie wyposażenia pomieszczeń wewnętrznych. Zostaną zamontowane na kadłubie promu ro-pax o nazwie Honfleur zamówionego przez armatora Brittany Ferries.

Nowoczesna jednostka zasilana LNG (dual fuel) będzie miała 187,40 m długości, 31 m szerokości, 6,35 m zanurzenia, 42 00 GT i 2 600 m linii ładunkowej.

Na pokład zabierze 1 670 pasażerów. Prom będzie pływał na trasie Caen-Portsmouth. Jednostka ma wejść do eksploatacji w czerwcu przyszłego roku.

Honfleur będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska promem w Wielkiej Brytanii. Na jego pokładzie znajdą się m.in. dwa kina, sklepy i restauracje.

Jako pierwszy statek tego typu na świecie, jednostka zostanie wyposażona we własny dźwig. Będzie miała także ograniczony poziom wibracji, co zapewni komfort pasażerom.

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych.

Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.

Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.

Dziobowa część nadbudówki na prom dla Brittany Ferries/fot. GospodarkaMorska.pl

Źródło: http://www.gospodarkamorska.pl/

Exit mobile version