Tu Świnoujście

TT-Line podpisało kontrakt na budowę „GREEN SHIP”

TT-Line podpisało kontrakt na budowę „GREEN SHIP”.

„GREEN SHIP” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax, jaki będzie operowany w jego rejonie pływania. Luebeck-Travemuende, 10 grudnia 2018 r.

Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały kontrakt na budowę nowego statku dla TT-Line „GREEN SHIP” z opcją zamówienia drugiej jednostki.

Kontrakt został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 r. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.

Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230m długości i 31m szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ropax,

TT-Line GREEN SHIP będzie miał zredukowaną o ponad 50% emisję spalin, przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych.

Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa (dual-fuel), w tym LNG (skroplonym gazem ziemnym). LNG, w porównaniu z paliwem Diesel, emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu.

Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Ponadto, spalanie LNG jest prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.

„Transport morski jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu towarów. TT-Line wybierając LNG, jako paliwo dla swojego innowacyjnego GREEN SHIP ustanowi nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line GREEN SHIP będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ropax w naszym regionie operowania”– mówi Bernhard J. Termühlen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.

Nowy statek TT-Line opiera się na udanej koncepcji GREEN SHIP i będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep.

Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.

„Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu”, mówi Hanns H. Conzen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.

Pierwszy widok boczny statku TT-Line GREEN SHIPPierwszy widok boczny statku TT-Line GREEN SHIP, który zostanie dostarczony w 2022 r.

TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez sześć nowoczesnych promów, oferujących do 17 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Travemünde i Rostocku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg.

TT-Line jest liderem na rynku usług promowych pomiędzy Niemcami i Szwecją, łącząc te dwa kraje od 1962r. Od 2014 roku TT-Line operuje z Polski do Szwecji.

Od 2015 r. wszystkie statki TT-Line są eksploatowane zgodnie z wymogami IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej) mającymi na celu ograniczenia emisji spalin pochodzących ze statków.

Trzy z sześciu promów są napędzane przyjaznym dla środowiska paliwem o maksymalnej zawartości siarki 0,1%. Na promach Nils Holgersson, Peter Pan i Nils Dacke są zainstalowane urządzenia do odsiarczania spalin (scrubbers).

W ten sposób zmniejsza się nie tylko emisja siarki, ale także zmniejsza się zawartość cząstek stałych w spalinach. Dzięki nadaniu bardziej opływowych kształtów kadłubowi i oszczędnemu zużyciu paliwa, „ślady” CO2 będą dalej poprawiane. Technologia i zarządzanie ochroną środowiska wdrożone przez TT-Line otrzymało wiele nagród.

TT-Line GmbH & Co. KG, Gudrun Köhler

Zum Hafenplatz 1, D – 23570 Lübeck-Travemünde

http://www.ttline.com

Jakub Dendor

Dział sprzedaży i marketingu / Sales & Marketing Department

TT-Line Polska Sp. z o. o

 

Exit mobile version