• Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS
logo
Tu Świnoujście - wiadomości ze Świnoujścia i okolic, relacje z ważnych wydarzeń. Przewodnik po kulturze, rozrywce, biznesie i inwestycjach.
  • Świnoujście
  • Gryfice
  • Z kraju i regionu
  • Kontakt
  • Pogoda
  • Plan miasta
  • Ważne numery
  • Ogłoszenia drobne
    • Dodaj ogłoszenie
    • Regulamin
  • Historia

Świnoujście

Świnoujście. AKCJA „BEZPIECZNY PIESZY” W SZKOLE PODSTAWOWEJ NUMER 1
Darowizna dla honorowych krwiodawców również za oddanie osocza przez ozdrowieńców
Świnoujście. Uwaga kierowcy. Zamknięta wewnętrzna droga Karsiborska – Steyera
Terminal kontenerowy w Świnoujściu. Zrównoważony rozwój portu i miasta!
Świnoujście. Kolejne szczepienia za nami. W przyszłym tygodniu – grupa “80 Plus”
Świnoujście. FERIE, FERIE I… PO FERIACH?
Graf_Zeppelin_5

Edukacja/ Historia/ Kraj i region/ Świnoujście

Graf Zeppelin – historia niemieckiego lotniskowca

Bałtyk, Gdańsk, Gdynia, Graf Zeppelin, historia, II wojna światowa, lotniskowiec, Mieczysław Fedorowicz, Świnoujście, Szczecin26 grudnia 2017

Tweet

 

Graf Zepplin - historia niemieckiego lotniskowcaGRAF ZEPPELIN był jedynym i na dodatek niewprowadzonym do służby lotniskowcem III Rzeszy.

Jego bliźniak, prowizorycznie nazywany FLUGZEUGTRÄGER “B” lub PETER STRASSER, którego budowę rozpoczęła stocznia Germania Werft, Kiel, został pocięty na złom jeszcze na pochylni w 1940 roku.

Historie znane i mniej znane. Lotniskowiec, który w 1945 r. zawitał do Świnoujścia.

Graf Zeppelin był jedynym lotniskowcem z dwóch planowanych okrętów niemieckiej marynarki wojennej w okresie drugiej wojny światowej. Pierwsze prace projektowe nad niemieckimi lotniskowcami rozpoczęto wiosną 1934 roku.
Miały być budowane dwie jednostki Flugzeugträger A (“Graf Zeppelin”) oraz Flugzeugträger B (“Peter Strasser” – ku czci twórcy niemieckiego lotnictwa morskiego).

Zlecenie na wykonanie lotniskowca Graf Zeppelin wpłynęło do stoczni Deutsche Werker w Kolonii 16 listopada 1935 roku a do prac przystąpiono 28 grudnia 1936 roku. Mimo, że nigdy nie został ukończony w morze wypłynął 8 grudnia 1938 roku.

Nigdy nie uczestniczył w walkach. Adolf Hitler i Hermann Göring dokonali wodowania lotniskowca któremu nadano imię Ferdinanda von Zeppelina (konstruktora lotniczego). Generalnie prace dotyczące dwóch jednostek lotniskowców trwały do wiosny 1940 roku, ale na rozkaz Hitlera zostały przerwane.

Budowa obu lotniskowców była w stanie znacznego zaawansowania. Prace wznowiono w 1941 roku ale dotyczyły już tylko jednostki Graf Zeppelin. Ponieważ pogarszająca się sytuacja na froncie wschodnim w 1943 roku, braki w dostawie materiałów oraz ogólnie niekorzystne warunki ekonomiczne Niemiec spowodowały po raz kolejny przerwanie praz nad lotniskowcem, który był ukończony w 90 procentach.

24 kwietnia 1945 roku Graf Zeppelin został poważnie uszkodzony przez artylerię polową wojsk radzieckich i odholowano go do Świnoujścia.

W 1947 roku ponownie zaczęła się wędrówka lotniskowca do Leningradu, gdzie głównym celem było wykorzystanie go do celów badawczych. Oficjalna data zatonięcia lotniskowca potwierdzona przez źródła nastąpiła 17 sierpnia 1947 roku podczas holu na Morze Bałtyckie.

Prawdopodobnie przeprowadzano na nim testy wytrzymałości na trafienia, ale nie jest również wykluczone, że został celowo zatopiony przez marynarkę radziecką. W tym czasie wojska sojusznicze sprzeciwiały się aby Związek Radziecki miał w swoim posiadaniu lotniskowiec.

Firma zajmująca się wydobywaniem ropy naftowej “Petrobaltic” 12 lipca 2006 roku odkryła wrak lotniskowca w wodach Bałtyku 55 km na północ od Władysławowa, na głębokości 87 m. Polska Marynarka Wojenna wyposażona w okręt hydrograficzny ORP “Arctowski” po dokonanych badaniach potwierdziła w dniu 27 lipca 2006 roku, że wrak to na pewno lotniskowiec Graf Zeppelin.

Fragmenty artykułów:

(…) Wyciągnięte wnioski z zastosowania samolotów w operacjach morskich pierwszej wojny światowej zaowocowało szerszym spojrzeniem na tego typu współdziałanie. W tym okresie samoloty służyły na tzw. Flugzeugmutterschiffe czyli okrętach matkach samolotów Answald, Santa Elena, Oswald, Glyndwr, Adeline Hugo Stinnes 3 i na byłym krążowniku Stuttgart. Jednakże dopiero po 1917 roku wnioski i doświadczenia ze służby tych okrętów posłużyły do rozpoczęcia prac nad bardziej nowoczesnymi okrętami – nosicielami samolotów.

Rozważano przebudowy statków Bremen, Königin Luise, Stettin oraz ciężkiego krążownika Roon. Lecz pierwszym w miarę nowoczesnym projektem okazał się plan przebudowy statku pasażerskiego Ausonia, znany jako projekt Ausonia. Przewidywał on budowę dwóch pasów startowych: górnego o długości 82 m dla samolotów “lądowych” i niższego 128 metrowego dla samolotów “morskich”. Okręt miał przenosił 13-18 samolotów z kołami oraz około 10 wodnosamolotów.

W związku z niekorzystnym zakończeniem wojny światowej dla Niemców, wprowadzone rezolucje traktatu wersalskiego znacznie ograniczały liczebność wojsk i możliwości produkcji nowych technologii wojennych. Całkowity zakaz dotyczył posiadania lotnictwa bojowego i lotniskowców. Mimo tego potajemne szkolenia lotników prowadzone było już od 1928 roku.

Dopiero po dojściu do władzy hitlerowców, rozbudowa sił zbrojnych nabrała rozpędu. Nowe spojrzenie na przyszłość sił zbrojnych wyraźnie wskazywało na ich charakter ofensywny. Marynarka wojenna rozpoczęła plan rozbudowy floty, której przeznaczeniem było przerwanie szlaków żeglugowych i izolacja Wielkiej Brytanii.

Koncepcje rozwijane już w takich państwach jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Japonia, koncentrowały się w dużej mierze nad zespołami okrętów pancernych w których składach operowały lotniskowce.
Samoloty pokładowe miały spełniać role defensywne i ofensywne. Zapewniały ochronę własnego zgrupowania okrętów oraz były zdolne do samodzielnych wypadów na obiekty lądowe oraz na jednostki morskie przeciwnika.

12 marca 1934 r. zakończono szkicowanie wstępnych założeń lotniskowca przeznaczonego do działań na Morzu Północnym i Atlantyku. Projekt został jednak ostro skrytykowany przez konserwatywnego dowódcę floty admirała Readera, głównie ze względu na ilość i usytuowanie dział artylerii głównego kalibru.

Jego koncepcja lotniskowca, głównie poprzez zamiłowanie do pancerników, zakładała stworzenie okrętu lotniczego mogącego samotnie walczyć z przeciwnikiem za pomocą ciężkich dział i samolotów. Wypracowana później strategia walki na morzu zakładała użycie lotniskowców w składach zespołów okrętów pancernych a nie jako samodzielnych jednostek.

W kwietniu 1934 r. podjęto decyzję daty zamówienia dwóch pierwszych lotniskowców. Rozpoczęcie budowy miało rozpocząć się po 1935 r. omijając tym samym postanowienia traktatu wersalskiego.

Kompleksowe projektowanie okrętów rozpoczęło się wiosną 1934 r. Kierownikiem zespołu został Dipl.-Ing.Wilhelm Hadeler, były asystent katedry budownictwa okrętowego Technicznej Wyższej Szkoły Berlin – Charlottenburg.
Za podstawę projektowania przyjęto brytyjskie lotniskowce Glorious i Courageos, natomiast niektóre rozwiązania z planów technicznych amerykańskiego okrętu Lexington.

W czerwcu 1935 r. udostępniono pierwszą wersję planów lotniskowca, która została negatywnie oceniona przez konserwatywnych oficerów marynarki wojennej.
Powodem było brak zdecydowania do roli, jaką lotniskowiec ma pełnić w składzie Kriegsmarine.

Największym problemem, z którym borykali się projektanci było brak doświadczeń z lat wcześniejszych z budowy tego typu okrętów. Podczas dni otwartych w Royal Navy próbowano “podglądnąć” niektóre rozwiązania zastosowane na lotniskowcu Furious lecz z nizernym skutkiem.

Jesienią 1935 r. wysłana do Japonii komisja zwiedziła okręt Akagi oraz uzyskała około 100 kopii planów urządzeń i detali okrętu. Wizyta w Japonii potwierdziła projektantów w słuszności przyjętej przez nich koncepcji budowy. Lotniskowiec niemiecki kształtem był podobny do okrętów japońskich i amerykańskich. Wymóg posiadania ilości 60 samolotów nie mógł zostać zrealizowany razem z systemem obronnym okrętu wskutek czego liczbę ich zmniejszono do 43 sztuk (…)

(…) Zdobyta flota niemiecka została podzielona pomiędzy światowe mocarstwa przez trójstronną anglo-amerykańsko-radziecką komisję morską. Graf Zeppelin został zakwalifikowany do kategorii “C” (5) i przyznany Związkowi Radzieckiemu. Jednostki podległe tej kategorii musiały zostać wcześniej czy później zatopione lub złomowane.

Okręt planowano pierwotnie wykorzystać jako stanowisko prób. Jednakże ta propozycja wysunięta przez admirała Kuzniecowa, została odrzucona. Rząd postanowił zgodnie z zaleceniami komisji trójstronnej zatopić okręt. Decyzją nr 601-209ss z 19 marca 1947 r. postanowiono zniszczyć wszystkie zdobyczne jednostki należące do kategorii “C”. Fakt ten dowództwo WMF postanowiło wykorzystać do przeprowadzenia testów nad żywotnością okrętów.

Przygotowaniem likwidacji okrętów kategorii “C” zajęła się specjalna komisja pod dowództwem wiceadmirała J.F. Ralla, powołana 17 maja 1947 r. Planowano przeprowadzenie doświadczeń nad skutkami wybuchów bomb lotniczych, pocisków artyleryjskich, min oraz torped w dwóch układach.

Pierwszy układ przewidywał eksplozję umieszczonych na pokładzie ładunków, drugi zakładał symulowane ataki z wody i powietrza (6). Podniesieniem okrętu zajął się 77 oddział ASS KBF (Awaryjno Spasatielnaja Służba Krasnoznamiennogo Baltijskogo Flota).

Już 17 sierpnia 1945 r. zostały przeprowadzone oględziny wraku.
Sygnalizowano 36 przebić w burtach od pocisków i odłamków o wymiarach 1,5 x 1 metr. Maszyny napędowe, kotły, generatory były wysadzone. W rejonie maszynowni stwierdzono zniszczone eksplozją grodzie wodoszczelne. W podwodnej części kadłuba wykryto otwór o wymiarach 0,8 x 0,3 m oraz szczelinie o długości 0,3 m. Windy lotnicze wysadzone, a pokład lotniczy podziurawiony od pocisków lub odłamków.(…)

Historia lotniskowca jest szczegółowo opisana przez Mieczysława Fedorowicza w Magazynie Okręty Wojenne.

Fragmenty tekstu oraz fotografie zostały wykorzystane za zgodą autora.

Wstęp do artykułu przygotowała Wioletta Kowalewska, licencjonowany przewodnik i pilot turystyczny.

Pozostałe zdjęcia zaczerpnięto z internetu.

de.wikipedia.org

 

Graf Zepplin - historia niemieckiego lotniskowca
Flugzeugträger “Graf Zeppelin” Stapellauf 8.12.1938 Deutsche Werke Kiel Platte Nr. 17395
Neubau Bau-Nr. K 252. Bauzustand Aufgen. am 26.3.40 Deutsche Werke Kiel
Graf Zepplin - historia niemieckiego lotniskowca

Related Posts

Świnoujście. AKCJA „BEZPIECZNY PIESZY” W SZKOLE PODSTAWOWEJ NUMER 1.

Edukacja /

Świnoujście. AKCJA „BEZPIECZNY PIESZY” W SZKOLE PODSTAWOWEJ NUMER 1

Ogłoszenie wyników konkursu pn. „Praca w czasach PRL”.

Historia /

Ogłoszenie wyników konkursu pn. „Praca w czasach PRL”

Darowizna dla honorowych krwiodawców również za oddanie osocza przez ozdrowieńców.

Kraj i region /

Darowizna dla honorowych krwiodawców również za oddanie osocza przez ozdrowieńców

‹ Witaj nowy dniu – Maria Przybylska› Bezpieczny powrót po Świętach do domu
Świnoujście

Menu serwisu

  • Świnoujście
  • Kraj i region
  • Rozrywka
  • Wywiady
  • Artykuły sponsorowane
  • Sport
  • Edukacja
  • Urzędy i instytucje
  • Płatne parkowanie
  • Urząd Pracy
  • Sanepid
  • Repertuar CINEMA3D

Ogłoszenia drobne

  • Ogłoszenia
  • Dodaj ogłoszenie
  • Regulamin ogłoszeń

Twoja reklama

  • Cennik

Galerie

  • Galeria ART
  • Miejsce sztuki44

Kamery on-line

  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia

Komunikacja

  • Przeprawa promowa
  • Komunikacja miejska
  • Emilbus
  • Jomsborg
  • Rozkład jazdy PKP
  • Rozkład jazdy PKS

Warto odwiedzić

  • Fort Gerharda
  • Fort Anioła
  • Fort Zachodni
  • Podziemne miasto
  • Latarnia morska
  • Muzeum Rybołówstwa
  • Miejski Dom Kultury
  • Biblioteka Miejska

Turystyka

  • Baza noclegowa
  • Biura podróży
  • CIT
  • Biura turystyczne

Prawo i Biznes

  • Twój biznes
  • Prawo

Komnata kultury

  • Poezja
  • Proza
  • Sztuka amatorska

Kulinaria

  • Blog kulinarny Danusi

Radio i telewizja

Radio Szczecin 106,3FMTV ŚwinoujścieTV Słowianin

Polecane strony

Infomare.plInfomare.plZ Lotu Ptaka J&WInfomare.plInfomare.plInfomare.plInfomare.plM&Ł Lipcowie ze ŚwinoujściaJoobleJoobleOpera na ZamkuŻegluga SzczecińskaMKS FlotaGS24Komenda Miejska Policji w Świnoujściupraca na statkachJooblePort Szczecin-Świnoujście
Akademia-Morska-Gdynia-logo polecane strony
Zespół Szkół Morskich
Muzeum Narodowe w Szczecinie
szpital-logo
tarasy kompozytowe
Tarasy kompozytowe
Zabudowy balkonów

Świnoujście – Andrzej Warzecha

Kalendarz imprez

  • Świnoujście KORONAWIRUS
  • Gryfice KORONAWIRUS

REKLAMA

Reklama

REKLAMA

obozy konne

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Reklama

okna pcv szczecin

Najnowsze wiadomości

  • Świnoujście. AKCJA „BEZPIECZNY PIESZY” W SZKOLE PODSTAWOWEJ NUMER 1.Świnoujście. AKCJA „BEZPIECZNY PIESZY” W SZKOLE PODSTAWOWEJ NUMER 1
    22 stycznia 2021
  • Darowizna dla honorowych krwiodawców również za oddanie osocza przez ozdrowieńców.Darowizna dla honorowych krwiodawców również za oddanie osocza przez ozdrowieńców
    22 stycznia 2021
  • Świnoujście. Uwaga kierowcy. Zmiany w ruchuŚwinoujście. Uwaga kierowcy. Zamknięta wewnętrzna droga Karsiborska – Steyera
    22 stycznia 2021
  • Terminal kontenerowy w Świnoujściu. Zrównoważony rozwój portu i miasta!Terminal kontenerowy w Świnoujściu. Zrównoważony rozwój portu i miasta!
    22 stycznia 2021
  • Świnoujście. Kolejne szczepienia za nami. W przyszłym tygodniu - grupa "80 Plus".Świnoujście. Kolejne szczepienia za nami. W przyszłym tygodniu – grupa “80 Plus”
    22 stycznia 2021
  • Świnoujście. FERIE, FERIE I… PO FERIACH?Świnoujście. FERIE, FERIE I… PO FERIACH?
    22 stycznia 2021
  • Świnoujście. Uwaga Panie. Bezpłatne badanie piersiŚwinoujście. Mammografia. Uwaga Panie w wieku 50-69 lat
    22 stycznia 2021
  • Urząd Miejski Świnoujście logoPierwsza w tym roku. Sesja Rady Miasta Świnoujście
    21 stycznia 2021
  • Świnoujście. Co zrobić z porzuconym wrakiem samochodu?Świnoujście. Co zrobić z porzuconym wrakiem samochodu?
    21 stycznia 2021
  • Akademia Morska w Szczecinie. Model statku autonomicznego na wodzie - testy systemów.Akademia Morska w Szczecinie. Model statku autonomicznego na wodzie – testy systemów
    21 stycznia 2021
  • Pierwsze efekty prac inwestycji w porcie Szczecin – Kanał Dębicki już widoczne.Pierwsze efekty prac inwestycji w porcie Szczecin – Kanał Dębicki już widoczne
    21 stycznia 2021
  • ZNAJOMY ZAPOMNIAŁ PORTFELAUWAŻAJMY NA WIADOMOŚCI Z FAŁSZYWYMI LINKAMI OD OSZUSTÓW
    21 stycznia 2021
  • centrum usługowo doradczeŚwinoujście. Uwaga przedsiębiorcy. To zaproszenie jest dla was!
    21 stycznia 2021
  • Ogłoszenie wyników konkursu pn. „Praca w czasach PRL”.Ogłoszenie wyników konkursu pn. „Praca w czasach PRL”
    21 stycznia 2021
  • do tekstu o bacŚwinoujście. Biopsja aspiracyjna cienkoigłowa. Są jeszcze wolne miejsca
    21 stycznia 2021
  • 1-357659_gDZIEŃ BABCI I DZIEŃ DZIADKA
    21 stycznia 2021
  • Urząd Miejski Świnoujście logoŚwinoujście. Przetarg na działki w Centrum Usług MULNIK
    21 stycznia 2021
  • UPS, ZDARZYŁO SIĘ! TEATRALNE HUMORESKI OPERY NA ZAMKU W SZCZECINIE, CZĘŚĆ DRUGA.UPS, ZDARZYŁO SIĘ! TEATRALNE HUMORESKI OPERY NA ZAMKU W SZCZECINIE, CZĘŚĆ DRUGA
    21 stycznia 2021
  • Urząd Miejski Świnoujście logoŚwinoujście. Opłata za odpady. W lutym mija termin złożenia deklaracji
    21 stycznia 2021
  • DZIELNICOWY Z GRYFIC ZATRZYMAŁ 38 -LATKA, KTÓRY POSIADAŁ ZNACZNE ILOŚCI NARKOTYKÓW.DZIELNICOWY Z GRYFIC ZATRZYMAŁ 38 -LATKA, KTÓRY POSIADAŁ ZNACZNE ILOŚCI NARKOTYKÓW
    20 stycznia 2021
  • Zachodnipomorskie. Nielegalne komputery do gier zatrzymane w Szczecinku.Zachodnipomorskie. Nielegalne komputery do gier zatrzymane w Szczecinku
    20 stycznia 2021
  • Świnujście. Przy ulicy Bydgoskiej.Świnujście. Przy ulicy Bydgoskiej. Zakład Opieki Długoterminowej gotowy w ponad 80 procentach
    20 stycznia 2021
  • grandparents-drawingŚwinoujście. KONKURS NA DZIEŃ BABCI I DZIADKA
    20 stycznia 2021
  • 800-600-27kb.jpgStudia zarządzanie, logistyka, bezpieczeństwo narodowe, MBA
    20 stycznia 2021
  • Świnoujście. Zapraszam do wynajmu Pływalni krytej przy ul. Żeromskiego.Świnoujście. Zapraszam do wynajmu Pływalni krytej przy ul. Żeromskiego
    19 stycznia 2021
  • Świnoujście. Rusza 29. edycja Wielkiej Orkiestru Świątecznej Pomocy.Świnoujście. Rusza 29. edycja Wielkiej Orkiestru Świątecznej Pomocy
    19 stycznia 2021
  • Hanna Lachowska Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych Główny SpecjalistaŚwinoujście. Szybkie testy antygenowe w kontenerze obok laboratorium. Nie trzeba się rejestrować
    19 stycznia 2021
  • Szpital im. GardułyŚwinoujście. Aktualna sytuacja związana z rejestracją osób 80+ na szczepienia przeciw COVID-19
    19 stycznia 2021
  • Będzie nowy statek pożarniczy w zespole portów Szczecin-Świnoujście.Będzie nowy statek pożarniczy w zespole portów Szczecin-Świnoujście
    19 stycznia 2021
  • Świnoujście. FERIE – WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO.Świnoujście. FERIE – WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
    19 stycznia 2021
  • Kolejny turniej w którym uczestniczą dzieci z klubu Prawobrzeże Świnoujście.Kolejny turniej w którym uczestniczą dzieci z klubu Prawobrzeże Świnoujście
    19 stycznia 2021
  • Świnoujście. Urząd Miasta. Nowy naczelnik wydziału urbanistyki i architektury.Świnoujście. Urząd Miasta. Nowy naczelnik wydziału urbanistyki i architektury
    19 stycznia 2021
  • "ROMANS WSCHODNI" OPERY NA ZAMKU W SZCZECINIE WRÓCIŁ DO SIECI!“ROMANS WSCHODNI” OPERY NA ZAMKU W SZCZECINIE WRÓCIŁ DO SIECI!
    19 stycznia 2021
  • Świnoujście. KONKURS CZYTAMY KSIĄŻKI ROZSTRZYGNIĘTY - WYNIKI.Świnoujście. KONKURS CZYTAMY KSIĄŻKI ROZSTRZYGNIĘTY – WYNIKI
    18 stycznia 2021
  • W WARUNKACH ZIMOWYCH KORZYSTAJ BEZPIECZNIE Z DROGI.W WARUNKACH ZIMOWYCH KORZYSTAJ BEZPIECZNIE Z DROGI
    18 stycznia 2021
  • Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumował przeładunki w 2020.Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumował przeładunki w 2020
    18 stycznia 2021
  • Szpital im. GardułyŚwinoujście. Nie otrzymaliśmy szczepionek zamówionych na poniedziałek. Zmieniamy terminy
    18 stycznia 2021
  • Świnoujście. Amatorski Ruch Artystyczny ARA 2020.Świnoujście. Amatorski Ruch Artystyczny ARA 2021
    18 stycznia 2021
  • Świnoujście. Obwodnica wschodnia. Ruszyły prace na kolejnym odcinku.Świnoujście. Obwodnica wschodnia. Ruszyły prace na kolejnym odcinku
    18 stycznia 2021
  • 640-NA-623.jpgDodaj bezpłatne ogłoszenia ze zdjęciem
    17 stycznia 2021

Reklama

Back to Top

Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie herbu Świnoujścia na stronie internetowej www.tu.swinoujscie.pl oraz na materiałach promujących w/w stronę zgodnie z zasadami określonymi w księdze znaku. WPT-P.013.9.2016.
Zgoda wydana przez Prezydenta Miasta Świnoujście.

Sąd Okręgowy w Szczecinie I Wydział Cywilny Sekcja Rejestrowo-Egzekucyjna postanowieniem Sądu z dn. 16.09.2016 r. sygnatura akt I Ns Rej. „Pr” 49/16 wpisano do rejestru dzienników i czasopism tytuł tu.swinoujscie pod numerem rejestru 1023

Strona posiada Certyfikat Bezpieczeństwa SSL

https://tu.swinoujscie.pl/kontakt/

Nasz Facebook

Facebook Pagelike Widget

Nasz Instagram

Nasz Twitter

Tweets by @tu_swinoujscie
Odwiedź nas też tu:
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • Świnoujście promenada
  • Przeprawa promowa
  • Widok na plażę
  • Widok na plażę z Radisson Blu Resort
  • Latarnia
  • Ogłoszenia drobne
  • Historia
© Tu Świnoujście | polityka prywatności
Obsługa: Dotflow.pl