Tu Świnoujście

10 faktów o internetowych zakupach Polaków

Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce website

Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce website10 faktów o internetowych zakupach Polaków.

Jak wiele osób robi zakupy przez internet? Kto częściej korzysta z e-sklepów? Jakie produkty Polacy najpierw oglądają na żywo, aby późnej je kupić w sieci? Coraz większe zainteresowanie szybkimi i wygodnymi zakupami internetowymi sprawia, że warto dowiedzieć się więcej o tej formie zakupu.

W Polsce jest ponad 25,8 mln internautów. Większość z nich choć raz wybrała się na wirtualny spacer po sklepach online. Jak wyglądają ich zakupy? Co kupują przez w sieci? Do czego jeszcze przydaje im się internet w procesie kupowania? Poniżej 10 faktów o internetowych zakupach Polaków.

Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce websiteFakt nr 1. Prawie połowa polskich internautów przynajmniej raz zrobiła zakupy online.

Fakt nr 2. Aż 81% internautów robiących e-zakupy wykonuje je na laptopie.

Fakt nr 3. Kobiety częściej od mężczyzn wybierają opcję zakupów przez internet. E-zakupy robi około 52% wszystkich internautek.

Fakt nr 4. Przedstawiciele pokolenia X, czyli osoby w wieku 35–54 lat, najczęściej dodają komentarze o produktach na profilach marek w mediach społecznościowych.

Fakt nr 5. Choć internet dostępny jest na większości telefonów, to aż 65% Polaków w trakcie zakupów woli zapytać o produkt sprzedawcę niż poszukać informacji w sieci.

Fakt nr 6. Polacy szukają informacji o produktach w internecie, a następnie kupują rzeczy w sklepie stacjonarnym (tzw. efekt ROPO). Najczęściej ta zależność dotyczy: materiałów budowlanych (54% Polaków) oraz sprzętu RTV/AGD (45% Polaków).

Fakt nr 7. Przed zakupem kosmetyków, perfum czy obuwia w e-sklepie, Polacy najpierw sprawdzają ich jakość w sklepie stacjonarnym. Jest to powszechnie znany efekt odwróconego ROPO.

Fakt nr 8. Kobiety, które decydują się na zakupy online, najczęściej kupują ubrania (82%), kosmetyki (63%) oraz multimedia (69%).

Fakt nr 9. Mężczyźni przez internet najczęściej kupują elektronikę (63%) oraz bilety np. do kina czy na koncert (55%).

Fakt nr 10. Polacy coraz chętniej za pomocą internetu pomagają innym. Nie tylko informują znajomych o akcjach charytatywnych, ale również wspierają je finansowo. Na popularności zyskuje crowdfunding.

Powyższe informacje pochodzą z przygotowanej przez HRS infografiki „Jak kupują Polacy, czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”.

Źródło: https://www.hrs.com/pl/blog/po-godzinach/zachowania-zakupowe.html

Patrycja Rogacz

Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce website
Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce website
Man holding smartphone with choose shirt on ecommerce website
Exit mobile version